HCB groeit. En dat is fantastisch. Maar een grotere club wil ook zeggen dat we nu toch echt een veld met accommodatie nodig hebben. Want trainen op een voetbalveld en wedstrijden spelen in Wilrijk, is niet ideaal. Nee, we willen een echte thuis voor onze leden: een eigen plek waar we kunnen trainen én wedstrijden spelen.

Daarom zochten we de laatste maanden samen met de gemeente Beveren naar een geschikte locatie. Eentje waar we de ambities die we hebben, kunnen waarmaken.

En we hebben een fantastische plek gevonden. Vanaf de zomer van 2021 heeft Hockey Club Beveren een eigen hockeyveld aan het Spaans Fort in Verrebroek!

Op dit moment traint en speelt voetbalclub Eendracht Verrebroek daar. Dat zal ook zo blijven, maar naast hun terrein komt een heus waterveld. HCB en Eendracht Verrebroek zullen samen het clubhuis delen, maar we krijgen elk onze eigen kleedkamers.

Voor we kunnen verhuizen, moeten we nog heel wat werk verzetten. Daarom gaat onze Raad van Bestuur onmiddellijk aan de slag. Samen met de gemeente Beveren zullen ze dit mooie project vormgeven.

Natuurlijk houden we jou op de hoogte van alle vorderingen. Hou je mailbox dus zeker in de gaten, want heel binnenkort nodigen we je uit voor een eerste informatievergadering.
Heb je al een vraag? Of wil je ons iets vertellen? Spreek ons gerust aan voor of na een training, stuur ons een mailtje of bel ons op.

Een delegatie van de Hockey Club Beveren en Eendracht Verrebroek stelde de samenwerkingsplannen vrijdag voor. Het oefenveld waarop ze staan zal worden omgevormd tot een waterveld met kunstgras voor hockey.

(foto : Kristof Pieters - HLN)